Дезинформативни текстови
*Текстовите ќе бидат категоризирани врз основа на горенаведените дефиниции.
Избор на медиумски извори за мониторирање
Мониторингот ги опфаќа следните видови медиуми:
Онлајн – веб-портали
ТВ-канали
Социјални медиуми
Процесот на избор на медиумите беше изведен врз основа на зачестеноста на објавени дезинформации, користејќи го т.н. „snow ball“ метод (за интернет порталите) и периодичните извештаи на Агенцијата за аудио и аудиовизуелни услуги во Северна Македонија (за телевизиските станици) за рејтинзите и за фреквенциите на медиумските производи. Процесот, организиран преку неколку нивоа на надзор и контрола, ги филтрира статиите означени од одговорните за мониторинг, кои се квалификуваат за разобличување / истражување и објавување. Секоја статија е подготвена на три јазици: македонски, албански и англиски.
Сегменти на F2N2
Производите изготвени од F2N2 се поделени во четири различни пакети: Дезинформации, Д-наративи, Анализи и Видеа.
Сегментот Дезинформации содржи кратки статии кои првенствено се насочени кон дезинформации што се објавуваат од страна на некој медиум/групи и јавни профили на социјални мрежи. Овој сегмент им нуди на читателите краток и лесно читлив текст, со факти и докази кои ја докажуваат „оценката“ на анализираната дезинформација. Природата на овој дел е да понуди брза реакција на забележаните дезинформации преку мониторингот, со што ќе и овозможи на јавноста да добие навремени и веродостојни информации, пред да се развие наративот и истиот да се прошири на социјалните медиуми. Базата на податоци со сите случаии може да се пребарува според два параметри: оценка на текстот и тема, нудејќи историски преглед на дезинформативните наративи.
Статиите во овој сегмент се изготвуваат според следниве чекори:
- Наслов на F2N2 на статијата;
- Оценување на текстот;
- Приложување на оригиналниот наслов на текстот,
- Опис на дезинформацијата;
- Линк до оригиналната статија;
- Линк до архивираната оригинална статија;
- Проверка на факти, истражување, консултации;
- Разобличување на дезинформацијата: јасно објаснета оценка базирана на утврдени факти и методологија за оценка.
Овој сегмент им нуди на читателите не премногу долга анализа на дезинформативниот наратив, креиран околу одредено прашање, базирана на неколку статии, објавени и споделени. Овој продукт им нуди на читателите преглед на фактите, трендовите, развојот на дезинформативниот наратив на интернет и социјалните медиуми, според одредени временски и географски критериуми, на пример: кој прв ја објавил веста и кога, кој го сменил контекстот, кога се појавил дезинформативниот наратив и околу кој важен настан и/или како веста се развила во дезинформација.
Сегментот Анализа им нуди на читателите можност да добијат повеќе академски и научни текстови за прашањата кои се предмет на дезинформацијата. Овој дел ќе ги користи услугите на разни академски и експерти од праксата, со што ќе се обезбедат конкретни информации, појаснувања и практични шеми и модели за одредено прашање.
Сегментот Видео ќе продуцира содржини во форма на кратки видеа со лесно разбирливи објаснувања за дезинформациите и нивните причини, како и презентација на F2N2 текстови.